وبسایت شخصی سحر رفیع

تصویرساز و طراح کاراکتر

Sahar Rafi’s Personal Website
تصویرساز و طراح کاراکتر

وبسایت شخصی سحر رفیع

ILLUSTRATOR . CHARACTER DESIGN

• مقالات:

از کجا شروع کنیم


از کجا شروع کنیم روزی که می خواستم به عنوان یک تصویرساز وارد این حرفه شوم با سوالات مبهمی رو به رو شدم. سوالاتی که حالا بعد از چندسال کار کردن در این عرصه خیلی از دوستان و علاقه مندان از من می پرسند و چون به دلیل مشغله کاری ممکن است وقت کافی برای راهنمایی تک تک دوستان برای من مقدور نباشد تصمیم گرفتم تجربیات خودم و جوابهای سوالاتی که خودم هم روزی درگیر آن بودم را به صورت مقاله ای برای شما عزیزان در این صفحه به نمایش بگذارم شاید که راهنمای کوچکی در این راه پر نشیب و فراز دنیای هنر باشد:

اولین و مهمترین سوال:
تصویرسازی را از کجا شروع کنیم:
برای این کار هم اکنون تصویرسازی هم به صورت دستی و هم به صورت دیجیتال وجود دارد، باید تصمیم بگیرید که کدام نوع کار را انتخاب کنید و پیش بروید. برای شروع در این رابطه دو راه وجود دارد. یکی این که به صورت آکادمیک و دانشگاهی وارد این حرفه شوید و یا اینکه به صورت مستقل با مطالعات همسو پیش بروید. (که البته آموزشگاه های مرتبط با گرافیک هم کمک کننده اند.)
هرچند با وجود اینکه تصویرسازی دیجیتال تا حدودی متفاوت با تصویرگری دستی است، به نظر من کسی که می خواهد در این عرصه موفق باشد باید با رنگ گذاری و بافت گذاری های دستی آشنایی کافی داشته باشد. در  هر حال به دلیل اینکه تخصص من روی نقاشی و تصویرگری دیجیتال است سعی می کنم بیشتر در این مورد بحث را پیش ببرم.

تصویرسازی دیجیتال را چطور شروع کنیم:
برای این عمل هم سه مقوله مهم است: نرم افزار؛ سخت افزار و البته انگیزه خود شخص.

نرم افزار:
از معروف ترین نرم افزارهای مرتبط Photoshop,Illustrator,Corel Painter است که یک تصویرساز باید به آن تسلط داشته باشد. که هم می توان از آموزشهای اینترنتی و هم آموزشگاه ها کمک گرفت.

سخت افزار:
کامپیوتر جزء لاینفک این کار است و قلم نوری (هرچند من گاهی با موس هم نقاشی دیجیتال می زنم و نشدنی نیست!) و همین طور اسکنر اگر می خواهید طرح را ابتدا دستی بزنید و سپس وارد کامپیوتر کنید مورد نیاز یک تصویرساز دیجیتال است.

در مورد قلم نوری لازم هست که توضیحاتی بدهم:
نکته ای که در خرید قلم نوری ها مهم است سایز تبلت آن، میزان حساسیت قلم نسبت به صفحه تبلت و دوام نوک قلم هست. در بعضی از انواع آن می توان در خود تبلت طراحی کرد اما نسبت به قیمت بالایی که دارد برای شروع کار من پیشنهاد نمی کنم.
با توجه به تجربه شخصی خودم دو مارک wacom و Genius از مارک های شناخته شده خوبی هستند که هر کدام انواع و سایزهای متفاوت دارند که به نسبت بودجه ای که در نظر دارید از فروشگاه های معتبر می توانید تهیه کنید.

انگیزه شخص:
این قسمت مهمترین بخش کار است. فردی که توانایی نرم افزاری و سخت افزاری خوبی داشته باشد اما انگیزه و اشتیاق کافی به یادگیری مداوم را نداشته باشد هرگز یک تصویرساز حرفه ای نخواهد شد. همیشه باید تشنه یادگیری بود. در این رابطه باز هم آموزشگاه های متعدد وجود دارد اما اگر دسترسی نداشتید توتاریال های آموزشی بسیاری در اینترنت موجود است که آموزش هایی را قدم به قدم نشان داده است. کافی است کلمه آموزش نقاشی دیجیتال را سرچ کنید. شاید آموزش مربوطه خیلی چیز مهمی به نظر نیاید مثلا آموزش نقاشی یک کوه یخ! اما مهم این است که شما لا به لای این آموزش  تکنیک ها و قابلیت های مختلفی یاد می گیرید که در کارهای دیگر می توان از آن بهره برد. همچنین سایت های مرتبط در زمینه تصویرسازی و نقاشی دیجیتال هست که در زیر چند نمونه را می آورم که البته در بسیاری از آنها باید عضو شوید:
http://cgart.ir/
http://www.negarkhaneh.ir
http://www.pinterest.com

چطور در حرفه تصویرسازی موفق شویم؟

برای این کار شما باید خوب ببینید و خوب واکاوی کنید. یک تصویرسازی خوب شامل چند لایه و اجزای مختلف است که شما به مرور می توانید آنها را از هم تشخیص بدهید. وقتی یک تصویرسازی نظرتان را جلب می کند. ساده از کنارش نگذرید. با توجه به دانسته های خود تلاش کنید بفهمید از چه تکنیکی استفاده کرده است. چه سبکی را در پیش گرفته. چه رنگ بندی استفاده کرده که کار جذاب شده است. این عمل باعث می شود شما همیشه یک پس زمینه از کارها را به صورت ناخودآگاه در ذهن خود داشته باشید. من وقتی رنگ گذاری کاری را می خواهم شروع کنم به انواع تکنیک ها و رنگ بندی ها فکر می کنم. گاهی هم در حین کار به یک طرح خوب می رسم و آن را نهایی می کنم. و همه این ها را مدیون همان کاووش ها و کار دیدن های زیاد هستم. بخصوص نمونه های خارجی خیلی کمک کننده است. برای یک تصویرساز حرفه ای شدن دوره و زمان مشخصی وجود ندارد. سعی کنید همیشه در حال طرح زدن و ایده پردازی جدید باشید. تسلیم شرایط سخت نشوید و همواره تلاش کنید تا بهترین کار خود را ارائه دهید.

در پایان آرزوی موفقیت برای تمامی دوستانی دارم که تلاش دارند در  این عرصه فعالیت کنند. سپاس


   • نظرتان را بگوييد:

نام:

ايميل:
وب:
جمع 5 و 2 ؟
نظر شما:

مهتاب | ايميل
سلام برای شروع تصویر سازی دستی هم میشه منبعی یا مکانی معرفی کنین، که از لحاظ قیمت هم مناسب باشه
مهتاب | ايميل
سلام برای شروع تصویر سازی دستی هم میشه منبعی یا مکانی معرفی کنین، که از لحاظ قیمت هم مناسب باشه
حوریا حسین زاده | ايميل
با سلام .. من یک نویسنده ی کتاب کودک هستم و علاقه ی زیادی دارم خودم تصویرگری کتابهامو انجام بدم و به تصویرگری دستی خیلی علاقه مندم .. ممکنه که در مورد تصویرگری به صورت دستی هم توضیح بدید مفصل ؟؟
برای من خیلی مهمه
و ممنون میشم اگر به ایمیل خودم پیام بدید
سارا | ايميل
سلام میشه درمورد تصویر سازی دستی توضیحی بدید ... چه تمرین ها ی باید انجام بدم من استعداد این کار دارم فقط یکمی اطلاعات می خوام که به صورته تخصصی کار کنم.. ممنون میشم کمکم کنید
عاطفه محمدزاده | ايميل
با سلام و خسته نباشیدrnببخشید من یه کتاب کودک نوشتم میخوام تصویرگریشو خودم انجام بدم.منتها اصلا به رویه کار آشنایی ندارم.میخواستم ببینم انتشاراتی ابعاد رو باید مشخص کنه؟یا خودم میتونم بکشم و برای انتشاراتی نوشته و تصویر رو باهم ببرم؟و اینکه کار رو اسکن میکنن برای چاپ؟چه مقوایی برای آبرنگ استفاده کنیم که توی اسکن مشکلی پیش نیاد؟یکی ام اینکه ممیزی های اصلی تصویرگری چیا هستن؟
مریم | ايميل
سلام،بنده با آیپد مدتهاست تصویرگری میکنم،الان ناشر از من فرمت cmyk
میخواهد،که متاسفانه ایپد تنها rgbخروجی میدهد.این موضوع کار من را متوقف کرده است.
امیرحسین | ايميل
سلام واسه شروع یادگیری تصویر سازی کتابی هست که بتونین به بنده معرفی کنین؟
Parisa | ايميل
سلام و عرض ادب من تحصیلات دانشگاهی مرتبط به تصویرگری و نقاشی دیجیتال ندارم ولی به خاطر علاقه شخصی میخوام این شاخه از هنر رو یاد بگیرم آیا میتونم تو این زمینه موفق شم؟و اینکه برای شروع چون پیش زمینه ایی هم ندارم به نظر شما از کجا و چطور شروع کنم با تشکر از راهنماییتون
ناصر مرادی | ايميل
سلام خسته نباسید .من خیلی به تصویر گری علاقه دارم به نرم افزار های فتوشاپ ، کورل تسلط دارم و لی دوست دارم بصورت سنتی یاد بگیرم از کجا کمک بگیرم .
علي
سلام استاد رفيع و ممنون از فرصتي كه مي گذاريد بنده به شاخه كميك استريپ و كميك بوك مانند كتابهاي تن تن علاقه دارم مي خواستم بدانم چه كلاسها و آموزشهايي را بايد شركت و طي كنم چه پيش نيازهايي براي ياد گيري و مهارت در اين خصوص بايد بياموزم و آيا امكان استفاده از كلاسهاي غير حضوري هم هست و مي توان خودخوان ياد گرفت و بهترين اساتيد اين شاخه چه كساني هستند، ممنون از لطف و محبت شما.
پاسخ: سلام دوست عزیز. من استاد نیستم ولی در هر حال ممنون از لطفتون. راستش در مورد سوالتون باید بگم کمیک استریپ نیاز به داستان نویس و تصویرساز خوب داره. گاهی یک نفر به تنهایی هر دوی این کارها رو انجام می ده اما معمولا این شکل از کار گروهی هست. برای قوی شدن در این رشته بهتره هم داستان پردازی رو تقویت کنید و دست قوی در طراحی داشته باشید که نیاز به تمرین داره. معمولا کاریکارتوریست ها کمیک زن های خوبی هم هستند. برای شروع می تونید مجلات مرتبط با کارتون و کمیک ها رو مطالعه کنید. اما ادامه کار بهتره با استاد حرفه ای این فن درارتباط باشید. متاسفانه من در این زمینه استادی رو نمی شناسم. موفق باشید.
نرگس
سلام. من با تصویرسازی دستی تا حدود آشنایی دارم و نقاشی دیجیتال هم در حال یادگیری هستم. ولی مشکلی که دارم اینه که نمی دونم چطور وارد بازار کار بشم و چطور کارمو به دیگران معرفی کنم. ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ: سلام. شما نیاز به نمونه کارهایی در زمینه مورد نظرتون دارید. بهتره یه شاخه ی خاص مثل تصویرسازی کتاب کودک یا مجله یا ... رو به عنوان شغل اصلی انتخاب کنید و نمونه کارهاتون رو در همون محدوده جمع کنید.
مرجان
سلام ممنون از شما و مطالب خوبتون من یه سوال دارم من لیسانس آی تی دارم و با برنامه نویسی تا حدودی آشنام ولی به دلایل شخصی ۵ساله که از محیط کار و تحصیلم دور بودم الان میخوام دوبتره شروع به کار کنم و به طراحی و تصویر گری هم خیلی علاقه مندم با برنامه هایی هم که برای تصویر سازی دیجیتال لازمه آشنام ولی تا به حال تصویر سازی نکردم چطور میتونم شروع کنم و اینکه درباره شغلی هم که الان خودتون دارید یه کم اطلاعلت بیشتر میخوام ممنون که وقت میگذارید تشکر
پاسخ: سلام. برای شروع بهتره شما با انواع تصویرگری آشنا بشید و سبک ها و موارد استفاده و نیاز ها رو بشناسید. بعد با توجه به میزان علاقه و توانایی خودتون یکی از روش ها رو انتخاب کنید و تو اون زمینه تمرین کنید و نمونه کار جمع کنید. برای مثال تصویرگری مجلات با تصویرگری کتاب داستان خیلی متفاوته و هر کدوم سبک و تخصص خودش رو می طلبه. باید با هر دو روش آشنا باشید که بدونید برای شما کدوم قابل انجام هست. موفق باشید
فهیمه | ايميل
سلام . من میخوام کلاس پیوسته برای یادگیری طارحی تا مراحل نهایی که به تصویرگری دیجیتال و غیره میرسه شرکت کنم. با تحقیقاتی که انجام دادم انجمن تصویرگر ی ایران رو پیدا کردم که در مدت دو سال از پایه به طور پیوسته میتونم شروع کنم . می خواستم بدونم با میزان تجربه شما و آیا جای مناسبی رو برای شروع یاگیری انتخاب کرده ام یا نه ؟ در مورد این انجمن اطلاع دارید ؟ و آیا قابل اعتماد هست ؟
شهره | ايميل
عالی. ممنون از راهنمایی خوبتان
فرزانه | ايميل
با سلام و تشکر بابت مطلب مفید و صمیمانه تونrnمن بعد از گذروندن دوره های ps،Ai،Ae با دنیای تصویرسازی آشنا شدم و خیلی علاقه مند و پر ایده برای این کار هستم.rnیک سوال مبتدی دارم.آیا قلم گوشی هایی که قلم دیجیتال دارند برای تصویرگری مناسب می باشند؟و آیا همان قام نوری است؟
پاسخ: سلام
خیر دوست عزیز. قلم نوری (یا قلم دیجیتال) نوعی سخت افزار است که یک قلم و تبلت حساس دارد که برای استفاده کردن باید به سیستم کامپیوتر وصل شود. البته در بعضی انواع پیشرفته تر آن به طور جدا می توان در آن طراحی انجام داد اما ساز و کار و نوع کاربردش با قلم های گوشی های تاچ متفاوت است.
مهتاب | ايميل
باسلام خدمت شماهنرمند مهربان که با صبوری به تمام نظرات پاسخ می دهید .من دختر جوانی هستم که درشهری بسیار کوچک زندگی می کنم ومتاسفانه شرایط مناسب درمحیط زندگی راندارم تا بتوانم از امکانات آموزشی بهره مندباشم .چند کتاب شعر وداستان کودک دارم ودوست دارم خودم برای انها تصویر سازی کنم واگر بتوانم کتاب هایم رابه چاپ برسانم،البته کار نقاشی هم انجام میدهم ممنون میشوم راهنمایی بفرماید که کار خود راچگونه آغاز کنم باتوجه به اینکه امکانات چندانی ندارم .اگر کتاب کلاس آموزشی آنلاین یا دی وی دی های آموزشی مقدماتی باشه ممنون میشم معرفی کنیدو اگر اشکالی نداشته باشد دوست دارم باشما تلفنی صحبت کنم .
پاسخ: سلام دوست گلم. در روزهای اداری با شماره شرکت تماس بگیرید اگه کمکی از دستم بربیاد حتما.
55433183
شیوا | ايميل
سلام و خسته نباشیدrnrnمن میخوام وارد این رشته بشم ولی میخوام مطمئن شم که بازار کاری برای این رشته وجود داره و مثل چیزهایی که از سر علاقه رفتم سمتشون ولی بعد دیدم که کاری براشون نیست نشه!rnمیشه در مورد بازار کار این حرفه مطلب بذارید؟rnممنون
شیوا | ايميل
سلام و خسته نباشیدrnrnمن میخوام وارد این رشته بشم ولی میخوام مطمئن شم که بازار کاری برای این رشته وجود داره و مثل چیزهایی که از سر علاقه رفتم سمتشون ولی بعد دیدم که کاری براشون نیست نشه!rnمیشه در مورد بازار کار این حرفه مطلب بذارید؟rnممنون
رز | ايميل
با سلام و احترامrnمن مجموعه قصه های کودکانه ای دارم که میخوام خودم براش تصویر سازی کنم اما هیچی از تصویر سازی نمیدونم ترجیحم با تصویر سازی دستی هست .میشه منو رو راهنمایی کنید ممنون از لطفتون
مریم | ايميل |وب
سلام و روز بخیر خانم رفیع
من بسیار علاقمند به تصویرسازی با نرم افزار هستم و با کورل تصویرسازی میکنم.ناگفته نماند که من خودم یادگرفتم اما الان میخام پشرفته یادبگیرم.شما تهران جایی رو سراغ دارید؟که فقط بتونم تصو.یرسازی کتاب کودک انجام بدم یا اصلا بتونم کاراموزی بکنم
پاسخ: مدرسه ایده، ویژه ، کیش مهر، اینورس جاهای معتبری هستند می تونید پیگیری کنید. موفق باشید
صدیقه | ايميل
سلام خانم رفیعی. ممنون از راهنمایی ارزنده تون. کارهاتون واقعا زیباست. بهتون تبریک میگم. من هم خیلی به کار تصویرپردازی علاقه دارم ولی متاسفانه به خاطر سردرگمی و اطلاع نداشتن بسیاری از کارها رو نصفه رها می کنم. مثلا نرم افزار ایلاسترتور و فتوشاپ رو آموزش دیدم و کامل بلد هستم . سوالم این هست آیا اگر بخوام تصویر پردازی انجام بدم میشه بدون طراحی دستی فقط با نرم افزار تصویرپردازی کنم و موفق بشم؟ چون طراحی دستی وقت گیر هست و از حوصله من خارج. ممنون میشم اگر جوابم رو بدین.
پاسخ: سلام و روز بخیر
معمولا دو روش برای تصویرسازی دیجیتال هست. یکی این که شما تصویر رو طراحی کنید بعد اسکن و بعد در نرم افزار رنگ گذاری کنید یا اینکه از اول و مستقیم توی فتوشاپ طرح بزنید. خود من یه سری کارها رو مستقیم توی فتوشاپ انجام می دم. اما به هر حال هر چی طراحی دستی تون رو قوی تر کنید تسلط بیشتری خواهید داشت.
موفق باشید
سحر خواجوند | ايميل
با سلام و تشکر از شما خانم رفیعی برای راهنماییتون ولی طراحی من در رابطه با استیکر هست و تصویرسازی های موضوعی طراحی کردم به طور مثال من 20 مورد استیکر با الهام از نقاشی دوره قاجار طراحی کردم نمیدونم کجا باید ارائه بدم و تصویرسازی های موضوعی در یک شیت به طور مثال رقصیدن شنا کردن و....... و چون یک مجموعه مثل کتاب نیست نمیدونم چه طور و کجا ارائه بدم و می خوام کارم رو با طراحی کاراکتر در زمینه انیمیشن و 3d ادامه بدم و نمی دونم کجا باید برم ؟ممنون از توجهتون
سحر خواجوند | ايميل
سلام و درود برشما خانم رفیعی
من در ابتدای کار تصویرسازی هستم و تعدادی نمونه کار زدم ولی خیلی دوست دارم به صورت حرفه ای کار کنم اما نمی دونم کارامو باید به کی نشون بدم یا کجا باید ببریم تا کاربردی باشن یا به چاپ برسن یا مجموعه ای جایی هست که من برای تجربه بیشتر مشغول به فعالیت بشم ممنون میشم منو راهنمایی کنید.
پاسخ: باید اول انتخاب کنید می خواید تو کدوم بازار کارتون رو ارائه بدید. اگر کارتون تصویرسازی برای کتاب هست که بهتره با چندتا انتشاراتی معتبر صحبت کنید و البته پیشنهادم اینه که نمونه کارهاتون رو در وبلاگ یا سایتی به نمایش بذارید و فید بک بگیرید. سایت نگارخانه ایرانی جای خوبی هست اگر تا به حال عضو نشدید بهتون پیشنهاد می کنم.
سحر خواجوند | ايميل
سلام و درود برشما خانم رفیعی
من در ابتدای کار تصویرسازی هستم و تعدادی نمونه کار زدم ولی خیلی دوست دارم به صورت حرفه ای کار کنم اما نمی دونم کارامو باید به کی نشون بدم یا کجا باید ببریم تا کاربردی باشن یا به چاپ برسن یا مجموعه ای جایی هست که من برای تجربه بیشتر مشغول به فعالیت بشم ممنون میشم منو راهنمایی کنید.
سحر خواجوند | ايميل
سلام و درود برشما خانم رفیعی
من در ابتدای کار تصویرسازی هستم و تعدادی نمونه کار زدم ولی خیلی دوست دارم به صورت حرفه ای کار کنم اما نمی دونم کارامو باید به کی نشون بدم یا کجا باید ببریم تا کاربردی باشن یا به چاپ برسن یا مجموعه ای جایی هست که من برای تجربه بیشتر مشغول به فعالیت بشم ممنون میشم منو راهنمایی کنید.
سحر خواجوند | ايميل
سلام و درود برشما خانم رفیعی
من در ابتدای کار تصویرسازی هستم و تعدادی نمونه کار زدم ولی خیلی دوست دارم به صورت حرفه ای کار کنم اما نمی دونم کارامو باید به کی نشون بدم یا کجا باید ببریم تا کاربردی باشن یا به چاپ برسن یا مجموعه ای جایی هست که من برای تجربه بیشتر مشغول به فعالیت بشم ممنون میشم منو راهنمایی کنید.
سحر خواجوند | ايميل
سلام و درود برشما خانم رفیعی
من در ابتدای کار تصویرسازی هستم و تعدادی نمونه کار زدم ولی خیلی دوست دارم به صورت حرفه ای کار کنم اما نمی دونم کارامو باید به کی نشون بدم یا کجا باید ببریم تا کاربردی باشن یا به چاپ برسن یا مجموعه ای جایی هست که من برای تجربه بیشتر مشغول به فعالیت بشم ممنون میشم منو راهنمایی کنید.
سحر خواجوند | ايميل
سلام و درود برشما خانم رفیعی
من در ابتدای کار تصویرسازی هستم و تعدادی نمونه کار زدم ولی خیلی دوست دارم به صورت حرفه ای کار کنم اما نمی دونم کارامو باید به کی نشون بدم یا کجا باید ببریم تا کاربردی باشن یا به چاپ برسن یا مجموعه ای جایی هست که من برای تجربه بیشتر مشغول به فعالیت بشم ممنون میشم منو راهنمایی کنید.
JohnBush | ايميل |وب
Hello! Very good job(this site)! Thank you man.
JohnBush | ايميل |وب
Hello! Very good job(this site)! Thank you man.
rooh | ايميل
♪✓✓✓✓
Jesse | ايميل |وب
I'm originally from Dublin but now live in Edinburgh speeches online to buy A weaker currency, and a low depreciation charge, would help the brand to offset the launch costs of its new mid-sized Q50 model, Johan de Nysschen told Reuters in an interview at the Frankfurt motor show on Wednesday.
endangered species research paper Wall Street, and passengers, so far appear little concerned:the stock is expected to stabilize on Monday after slipping 4.7percent on Friday from a near all-time high. Airlines arekeeping their 787s in the air and passengers are not cancelingtrips in Japan, the 787's biggest market.
homework for me “It’s great because you know for the most part we haven’t had to score a lot of runs to win,” Girardi said of Kuroda’s starts. “That’s comforting that he’s going to shut the other team down and give you the chance to get a lead and use your bullpen the way you want to in a sense. He’s been big for us.”
argument and persuasion essay Three trading counterparties on Thursday said their dealingswith SAC remain normal for now. SAC is sitting on $6 billion to$8 billion of cash, people familiar with its finances said,easing potential worries about its ability to post collateral.
Dexter | ايميل |وب
When can you start? cheap leaving cert exam papers David Pritchard, the Songbird chairman, said the cost of fixing London's glass clad "Walkie Talkie" skyscraper to stop the problem of reflected light hot enough fry an egg would be "in the low single-digit millions".
statistics online homework help CHICAGO (Reuters) – Traders are nervous as Wall Street waits for the Federal Reserve to reveal its next quantitative easing move. Last week marked the third week out of the last four in which major indexes turned negative.
help writing a thesis for critical thinking First, if the US economic data start to reaccelerate, it is quite possible that markets will jump to the conclusion that the Fed’s view of the economy is too conservative and they will have to change their planned timing of further tapering again and/or exit from their easy stance.
personal essay for graduate school nursing Coming back from hip surgery and a quadriceps injury, A-Rod hopes to rejoin the Yankees for Monday's series opener at the Chicago White Sox, what would be his first time back in the major leagues since last October.
Rashad | ايميل |وب
Very Good Site respect essay to copy Sandy cost the American economy about $70 billion, with more than half of that in New Jersey, where uninsured losses and unmet needs are estimated to be between $8 billion and $13 billion in permanent losses — business, property and public infrastructure costs that cannot be covered by government aid or private insurance.
high school help Hoffman, 75, will continue to undergo preventative treatments to minimize the chance of recurrence in the future. His publicist would not elaborate on what type of cancer Hoffman had or how he’d be treating it.
write my paper co Home manager Marc Wilmots made five starting line-up changes and left Eden Hazard and Jan Vertongen on the bench, a sign of the sort of strength in depth that Wales boss Chris Coleman could only envy.
cheap essay papers "You have a long history of ... what everyone thought a GObond was or what it meant to have a GO bond," said JayGoldstone, chairman of the Municipal Securities RulemakingBoard. "That whole landscape could change."
مریم | ايميل
خانم رفیع بزرگوار سلام.
وقتتون بخیر.
اولاً ممنون و سپاسگزار بابت مطالب نابی که در سایت قرار داده‌اید.
من بسیار علاقه‌مند به رشته تصویرسازی هستم اما چیز زیادی در این مورد نمی‌دونم. می‌خواستم این رشته رو در دانشگاه در مقطع ارشد ادامه بدم اما نمی‌دونم منابعی که باید بخونم چی هستش. اگه براتون مقدوره میشه منو راهنمایی کنید.
اینکه چه منابعی باید بخونم و برای عملی این رشته در چه شاخه‌ای کلاس برم؟
بازم ممنونم از شما بزرگوار
Rashad | ايميل |وب
I'm not working at the moment buy cefaclor
“This is a historic decision. This is a decision in favor of health care for all, in favor of listening to neighborhoods again and making sure that people are protected and government is taking responsibility for the needs of the people,” a jubilant de Blasio said.
Bradley | ايميل |وب
DvlCCo http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
گلی | ايميل
چقدر من دنبال یە همچین اطلاعاتی میگشتم . مرسی :)
نغمه | ايميل
با سلام گرافیک خوندم ولی متاسفانه دیجتال زیاد کار نکردم .... دو تا سوال برام پیش اومده شما از طریق تصویرسازی صاحب درامد شدید یا نه؟؟؟ فروش از طریق اینترنت چطوری میشه ؟؟؟یا که مشتری برای کارتون پیدا میشه یا باید مشتری رو جمع کرد......دومین سوالم چطوری اینجور وبسایت رو برای خودتون راه اندازی کردید که نمونه کارهاتون همه میبینن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟از راهنماییتون ممنون میشم
مجتبی | ايميل
با عرض سلام.
نقش تحصیلات رو تو موفقیت در تصویرسازی چی میدونیدٰ
چون من دانشجوی فنی هستم و به شدت علاقه مند به تصویر سازیٰ
الان بر سر دو راهی موندم که ارشد هنر بخونم یا نه چون از چندنفر شنیدم توی ارشد نمیشه چیز زیادی یاد گرفت.
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
کیانا | ايميل
سلام. میتونید جایی رو به من معرفی کنید که در زمینه تصویر سازی کتاب کودک بتونم مشغول به کار بشم؟ حتی بصورت کار آموز...
نمونه کارهام رو هم میتونم بفرستم.
puya | ايميل
با سلام و خسته نباشید من رتشه کاردانی انیمیشن میخونم و میخواستم ببینم برای اهدافی که دارم طراحی کاراکتر و طراحی کانسپت رشته تصویر سازی رو این بخش تمرکز داره چون متاسفانه رشته انیمیشن در ایران به صورت کارگردانی عرضه میشه و تخصصی نمیشه
erme | ايميل
ب عرض سلام و ادب ، خانم رفیعی اگه امکان داره یه توضیح مختصر راجع به تفاوت نقاشی و تصویر گری بدید.
پاسخ: سلام دوست عزیز. در "تصویرگری " (یا تصویرسازی)همونطور که از اسمش پیداست هدف انتقال یک مفهوم از طریق تصویر است و "نقاشی" می تونه روش و امکانی برای نشان دادن این مفهوم باشه. به نوعی دیگه می شه گفت تصویرگری می تونه به شکل نقاشی هم باشه اما هر نقاشی لزوما تصویرگری نیست. مثلا نقاشی از یک گلدان گل در حالت عادی صرفا یک نقاشیه. اما اگه همون گلدان گل در حال ریختن یا شکستن باشه و هدفش رسوندن پیام یک شعار تبلیغاتی یا مفهومی باشه، تایتل تعریفی ش تصویرسازی به شکل نقاشی می شه!
امیدوارم توضیحاتم مفهوم بوده باشه. موفق و پیروز باشید
دیبا | ايميل |وب
ممنون از کمکتون وبلاگ خیلی خوبی دارید خیلی به من کمک کرد :-):-)
تارا | ايميل
با سلام ممنونم بابت مطالب خوبتون .کمک بزرگی کردید به من .من لیسانس نقاشی ام .و تصویر سازی و انیمیشن رو خیلی دوست دارم خیلی مایلم که هم به صورت اکادمیک این رشته رو بخونم هم عملی خودم روش کار کنم .به نظرتون تحصیلات دانشگاهی ذهنمو کادره نمیکنه .شما خودتون تجربی کار میکنید یا تحصیلاتشم انجام دادید.ممنون میشم پاسخ بدین
امیرحسن اسودی | ايميل
با سلام خدمت خانم رفیعی و تمام دوستانی که در حال مطالعه این پست هستند.

دوستانی که به دنبال منابع مناسب برای یادگیری تصویر سازی دیجیتال هستند منابع آموزشی زیر از سایت lynda.com رو می‌تونن چک بکنن که فوق‌العاده عالی هست.

1. دوره‌های آموزشی فتوشاپ CC و هم چنین به روزرسانی‌های اون در نسخه 2014
http://p30download.com/fa/entry/46130/

2. دوره‌های آموزشی نرم افزار ادوبی ایلاستریتور برای تبدیل طراحی‌هاتون به وکتور
http://p30download.com/fa/entry/46163/

3.دوره آموزشی اصول اولیه طراحی
http://p30download.com/fa/entry/52026/

4. دوره‌های آموزشی طراحی تصاویر وکتور
http://p30download.com/fa/entry/44116/

5.دوره آموزش طراحی لوگو
http://p30download.com/fa/entry/46457/

6. دوره آموزشی فتوشاپ خودم که به زودی زود در سایت آپارت به صورت فارسی قرارداده خواهد شد، برای اطلاعات بیشتر بهم ایمیل بزنید.

موفق باشید...
زینب شبر | ايميل
سلام با سپاس از مطالب ارزنده شما من فوق دیپلم گرافیکم خیلی دوست دارم فعالیتمو بصورت حرفه ای انجام بدم ولی نمیدونم چطور وارد این حرفه شم به دلیل زندگی در شهرستان
(عدم امکانات )تنها ارتباط من از طریق اینترنت هستم
لطفا من را راهنمایی کنید با تشکر
مجلات هنر در ایران (آرت‌مگز) |وب
سلام. از آشنایی با وبسایت شما خرسندیم. مطالب آموزنده و خوبی بود. پاینده باشید
چرا درجامعه ما به تصویرگرانی که در میان عامه ی مردم زندگی میکنند و هیچ تحصیلات اکادمیک هنری ندارند و ناشناخته اند هیچ توجهی نمی شود در حا لیکه بزرگترین طراحان تاریخ اروپا وجهان تحصیلات هنری و دانشگاهی ندارند ؟...
پاسخ: حق با شماست ولی شاید بزرگترین علتش خود این گروه تصویرگرانی هستند که در مقابل تلاشی برای نشان دادن استعداد خود نمی کنند. یا در برابر تهمت ها و نقد ها دفاع منطقی نمی کنند...
مهرناز سینا | ايميل
سلام با تشکر از زحمات شما استاد گرامی
بنده دانشجوی ترم آخر ارتباط تصویری هستم و موضوع تصویرسازی را برای پایان نامه ام انتخاب کرده ام لطفا مرا بیشتر راهنمایی کنید و منابع بیشتری در اختیار بنده بگذارید. با سپاس
باسلام خدمت استاد محترم چگونه می شود بدون تحصیلات اکادمیک به یک تصویرگر حرفه ای بدل شد ایا چنین راه میانبری با دریافث یک مدرک معتبر و تغییر شغل و ورود به بازار کار ممکن است یا اساسا با هنرتصویرگری نمی توان امرار معاش کرد؟!....
سمانه | ايميل
سلام خیلی ممنون از اطلاعاتتون ، یه سوالی داشتم ، برای شروع بعد از نرم افزار فوتوشاپ کدوم نرم افزار به درد بخور تره؟
پاسخ: سلام دوست عزیز. علاوه بر فتوشاپ نرم افزارهای illustrator و corel painter هر دو مفید هست corel دست شما را در ایجاد بافت و رنگ باز تر می کند و بعد از فتوشاپ در رنگ گذاری ها می توانید از آن کمک بگیرید. موفق باشید
هر چه میتوانی بلند پرواز باش وبیشتر ازهمه بلندپروازیهایت تلاش کن یقین بدان به همه اهدافت دست خاهی یافت
سحر | ايميل
بهتره کسانی که در رشته گرافیک تحصیل کرده اند به جای گفتن کلمه ی گرافیست
کلمه ی گرافیک دیزاینر را به کار ببرند چون کلمه ی گرافیست بی معنی و اصلا وجود ندارد و ساخته ی افراد بی اصلاع است موفق باشید
هانیه | ايميل
سلام شما خودتون کدوم دانشگاه در س خوندین واز چند سالگی کار حرفه ای تون رو آغاز کردید؟من 25 سالمه آو میخوام به صورت تفننی این کار رو انجام بدم و گاهی ازش درآمد داشته باشم خیلی دیر شده؟
پاسخ: اگه علاقه و پشت کار داشته باشی از هر زمانی که شروع کنی می تونی موفق بشی. همون طور که گفتم هم از طریق دانشگاه و هم آموزشگاه های مرتبط می شه. من خودم حدود چهار یا پنج سال هست که دارم به عنوان تصویرساز کار می کنم. قبلا طراحی می کردم اما نه به صورت حرفه ای. موفق باشی
سیب سرخ | ايميل
با سلام. خیلی عالی بود و کاربردی. خدا خیرتون بده خانم رفیع. فکر کنم خیلیا از بلاتکلیفی دراومدن. موفق باشید همیشه و همه جا. و امیدوارم باز هم از کمک و راهنمایی های شما بهره مند بشیم.
نگار | ايميل
کاش همه ی ما ایرانیا دانسته هامونو اینجوری بی دریغ منتقل کنیم تا باعث پیشرفت روز افزون هنر و یا هر چیز دیگه ای تو کشور عزیزمون باشیم.ممنون خانم رفیع. با آرزوی موفقیت روز افزون شما
زینب | ايميل
تبریک عزیزم.منم گرافیستم .تدریس هم میکنم درس به کارای شما نمیرسه اما..دوس دارم اعتماد به نفستونو.
پاسخ: ممنونم دوست عزیز. برای شما آرزوی موفقیت دارم
مارال فروزش ن | ايميل
سلام خسته نباشید
یه راهنمایی میخواستم
مشکل من تواجرای کار نیست بلکه ایده پردازی هستش برای اینکه بتونم ایده ای خاص وتازه ارائه بدم چه تمرینی رو پیشنهاد میکنید ؟ممنونم
پاسخ: سلام دوست عزیز
به مقاله "خلاقیت در آن سوی خطوط" در همین بخش سری بزن. امیدوارم کمک کننده باشه. موفق باشی
http://sahar-rafi.com/essays.php?id=41
زهرا | ايميل |وب
با عرض سلام خدمت استاد سخاوتمندی که براستی زکات علم را دادن از وی آموختم .
خدا قوت
می بخشید غرض از نوشتن این عریضه اولا عرض ادبی بود خدمت شما بزرگوار .در ضمن این نوشته خواستم از شما تقاضا کنم اگر برایتان مقدور هست شماره تماس تان را داشته باشم .یک کار تصویرگری به بنده سپرده اند چند سئوال داشتم ک فکر می کنم جمعه 5-10 دقیقه ای وقت شریف تان را بگیرم .اگر موافقت کنید کمک بسیار زیادی در حق من کرده اید .
واقعا ب کمکتان احتیاج دارم
با ارزوی موفقیت شما در همه مراحل زندگی
پاسخ: سلام دوست عزیز. ممنون از لطف شما. البته من استاد نیستم و خودم در حال آموختن و یادگیری هستم اما تا جایی که بتوانم سعی می کنم به دیگران هم کمک کنم. اما در مورد سوال هایتان ممنون می شوم که از طریق ایمیل پرسیده شود تا جایی که زمان و علم به من اجازه دهد شما دوست بزرگوار را راهنمایی کنم. سپاس
بزرگترین طراح و سازنده فیلم انیمیشن کیست و در چه کشوری زندگی میکند منظورم تولید فیلم های بسیار زیبا و پر فروش جهان است .
آیا یک گرافیست یا تصویرگر حرفه ای حتما باید تحصیلات و مدرک دانشگاهی داشته باشد
پاسخ: نه لزوما. همانطور که توضیح دادم مهم سواد بصری و علمی ست که با مطالعات همسو نیز به دست می آید اما مسلما مستلزم تلاش بیشتر است...
با سلام ای کاش در مشهد انجمن تصویرگران کتاب کلاسهای آموزشی حرفه ای تصویرگری می داشت تا به همین راحتی استعدادها به هرز نروند
مینا علیرضا | ايميل
خانم رفیع من با خوندن این مقاله شما تونستم مسیر درست یادگیری رو به زبانی ساده پیدا کنم ممنونم، خوشحال میشم سایتهای کارهایی از نقاشی دیجیتال رو برامون بزارید تا بیشتر بیاموزیم سپاسگزارم.
هاله اسدی
بسیار ممنون- خیلی مفید بود
مصطفی تفریحی | ايميل
سلام خانم رفیع من برای یک پروژه تبلیغاتی تصویرسازی نیاز به مشورت شما دارم اگر براتون ممکنه با من تماس یگیرید.
ممنون
تفریحی- کانون ثمین گرافیک
شیرین | ايميل |وب
سلام خانم رفیع
مدتی پیش از شما راهنمایی خواستم و سایتهایی را به من معرفی نمودید واقعا کاربردی بود و در این مدت هر روز ساعت ها در حال یادگیری هستم... خیلی خیلی از شما متشکرم ... لطف بزرگی به من نمودید. امیدورام همواره در کار و زندگی تان موفق باشید....
پاسخ: خوشحالم که تونستم کمک کوچکی به شما بکنم. امیدوارم همواره موفق باشید
زهرا قاضی زاده
ممنون خانم رفیع از این همه سخاوتتان در آموزش آنچه آموخته اید به دیگران. برای شما استاد گرامی آرزوی موفقیت دارم